پوریم

آن زمان که آدم خلق شد هرگز در این فکر نبود,روزی خواهد آمد که باید زمین را ترک گوید

پوریم

آن زمان که آدم خلق شد هرگز در این فکر نبود,روزی خواهد آمد که باید زمین را ترک گوید

رסיפורו של האזרת עלי روایتی از حضرت علی(ع) (یاداشت هفتاد و دوم)

 

 از حضرت علی (ع) روایت شده که فرمودند:
از تورات 12 آیه برگزیدم و به عربی بازگرداندم و روزانه سه نوبت در آنها می
‌نگرم :    

האזרת עלי מסופר שהנביא אמר:
12 פסוקים מהתורה בחרו לערבית חזרו שלוש פעמים ביום ואני מסתכל:

آیه نخست:  

ای انسان، تا آن هنگام که تحت قدرت و سلطنت منی، از شکوه هیچ‌کس پروا مکن و بدان که قدرت و سلطنت من بر تو همیشگی و جاودان است. 

פסוק ראשון: גבר, כך שכשאתה תחת כוחו של בית המלוכה, כוח המלוכה והתפארת ויודע שאני לא פוחד מאף אחד מכם הוא נצחי ונצחי.

آیه دوم:

ای انسان، تا آنگاه که خزینه‌ها از ارزاق پر دارم از نرسیدن روزی خویش میندیش وبدان که خزاین من پیوسته پر خواهد ماند.  

פסוק שני: גבר, כך שכשאני khazine לא יגיע היום שלם שלו הצטרף למשרד האוצר יהיה מלא.

آیه سوم:

ای انسان، تا آن زمان که مرا توانی یافت، به هیچ‌کس دیگر دل مبند و بدان که هر وقت مرا جویا شوی، نیکوکار و نزدیک به خود خواهی یافت. 

בית שלישי: אדם, אם כן, שמצא אחד את השני וזה הלב שואל אותי כל זמן, טוב, וקרוב לרצונו.

آیه چهارم:

ای انسان، به حق خودم سوگند که من دوستدار توام، پس به حقی که بر تو دارم سوگندت می‌دهم که دوستدار من باش. 

הפסוק רביעי: איש, שנשבע לעצמי שאני המאהב שלך, אז אתה צודק באני לאהוב אותי.

آیه پنجم:

ای انسان، تا آن وقت که هنوز از صراط نگذشته‌ای، از خشم من ایمن منشین. 

הפסוק 5: בבני אדם, זה עדיין זמןהנתיב, בטוחהכעס שלי.

آیه ششم:

ای انسان، همه چیز را به خاطر تو آفریدم و ترا به خاطر عبادت خود، پس مباد که در راه آنچه برای تو آفریده‌ام از آنچه تو را برای آن آفریدم در گذری 

הפסוק 6: גבר, בשבילך ברא את כל הדברים, ולך לתפילות שלך, אז מה היא הדרך בשבילך פן של מה שיצרת עבור המעבר

آیه هفتم: 

ای انسان، ترا از خاک و پس از آن از نطفه و علقه و مضغه ساختم و آفرینش تو مرا رنجی و دشواری نداشت، اینک پنداری که از رساندن قرص نانی به تو در رنج و دشواری شوم 

פסוק 7:
איש האדמה, ואז אתה טיפה והיצירתיות עשה Mzghh קשר וסבל וקושי, עכשיו שהמושג של כאב וקושי שבהשגת כיכר לחם שאתה מקבל
 آیه هشتم : 

ای انسان، محض خاطر خویش بر من آشفته می‌شوی، لیکن به خاطر من بر خود خشمگین و آشفته نمی‌گردی؟ 

פסוק שמיני: איש, למענו, אני מתרגז, אבל כועס ועצבני כי אני ?

آیه نهم:

ای انسان، روزی تو بر من فرض است و مرا نیز بر تو فرایضی است، لیکن (بدان که) اگر در انجام فرایض نسبت به من سرپیچی کنی، من نه آنم که از فرض و عهده خویش سر باز پیچم 

פסוק תשיעי: אדם, ביום מן הימים אותך ואותי, גם אני מניח שיש לך בפועל, אך (הוא) ממה שאתה עושה בפועל לציית לי, אני לא אחראי על הנחותיהם ומסרב

آیه دهم: 

ای انسان، هرکس ترا برای خودش می‌خواهد، اما من ترا برای خودت خواهانم، پس از من مگریز 

הפסוק ראשון: אדם, מי שאתה רוצה לעצמו, אבל ללמען עצמי, אז אני  آیه یازدهم: 

ای انسان، اگر به آنچه روزیت کرده‌ام، راضی و خشنود باشی، جان و تن خویش را در آسایش و راحتی نهاده‌ای و انسانی سزاوار و ستوده‌ای، لیکن اگر به قسمت من رضا ندهی، چنان دنیا را بر تو مسلط سازم که چونان حیوان وحشی بادیه پیمایی حیران و سرگردان گردی و به هر حال بر فزون تر از آنچه روزی مقسوم تو کرده‌ام، دست نخواهی یافت و انسانی ناسزاوار و ناشایسته‌ای 

פסוק י"א: Rvzyt אדם מה יש לך, אתה מרוצה ומאושר עם חיים ואנשיה ראויים לנוחות ומוסדות אנושיים . אבל אם ר 'אין לי, אז אני אדבר איתך כמו חייתי פרא משוטט בעולם הרוס יומן על הליכה וכל תוצאה מלבד מה שחלקת פעם אחת, ולא יקבל אדם רגשי פוגעניآیه دوازدهم:

هرگاه در برابر من به بندگی ایستادی، چنان باش که بنده‌ای خاکسار در برابر پادشاهی شکوهمند ایستاده است و چنان باش که در منظر خویش مرا می‌یابی، که اگر تو مرا نتوانی دید، من ترا می‌بینم  

פסוק י"ב:
כשאתה עומד מול המשרתים שלי, זה להיות מוזכר מפואר הממלכה עומד מולי כדי ש נקודת המבט שלי, אם אתה לא יכול לראות אותי, אני רואה אותך

نظرات 5 + ارسال نظر
یه عالم آرزو شنبه 2 دی‌ماه سال 1391 ساعت 04:31 ب.ظ http://www.eshgheavalam.blogsky.com

___________________________________$$
_________________________________$$$
_______________________________$$$$
____________________________$$$$$$
__________________________$$$$$$$
________________________$$$$$$$$$$$$$$$$$$$
______________________$$$$$$$$$$$$$$$$$$
____________________$$$$$$$$$$$$$$$
___________________$$$$$$$$$$$$$
_________________$$$$$$$$$$$$
________________$$$$$$$$$$
_______________$$$$$$$$$
______________$$$$$$$$
_____________$$$$$$$$
____________$$$$$$$
___________$$$$$$$
__________$$$$$$
__________$$$$$
_________$$$$$
_________$$$$
________$$$$
________$$$$
________$$$
________$$$
_________$$
___$$$$$$$$$$$$$$$
_____$$$$$$$$$$$$
______$$$$$$$$$
_____$$$$$$$$$$$$
____$$$$$$$$$$$$$$
___$$$$$$$$$$$$$$$$$
_________$$$$
__________$$$


امروز خیلی منتظر دوستامم....خیلی تنهام..

حتماً میام!
منتظرم باش.

یه عالم آرزو یکشنبه 3 دی‌ماه سال 1391 ساعت 11:37 ق.ظ

ممنون...
نمیدونم دیگه چی بگم!!!

منم ممنونم.
وظیفه بود.

وحـــیده دوشنبه 4 دی‌ماه سال 1391 ساعت 11:00 ب.ظ http://hamishe-eshgh.blogsky.com/

سلام ارشا جان..
خوبی؟
چقدر پست جالب و دوست داشتنی گذاشتی
جملات زیبایی هستن..
یه سوال فنی!
اکثر مطالبت رو دوست دارم...
با تبادل لینک موافقی؟

چشمهاتون زیبا می بینه!
مطالب خودتون هم زیباست.
چشم منم لینکت می کنم.
خیلی سعی کردم تو وبلاگت نظری بگذارم ولی.....نشد.به هر حال لینکت کردم.

وحـــیده دوشنبه 4 دی‌ماه سال 1391 ساعت 11:01 ب.ظ http://hamishe-eshgh.blogsky.com/

راستی!
آپـــم
بدو بیا
@-}--------

چشم اومدم!
خیلی سعی کردم تو وبلاگت نظری بگذارم ولی.....نشد.به هر حال لینکت کردم.

فریبا و مهدی شنبه 9 دی‌ماه سال 1391 ساعت 11:53 ق.ظ http://taranom-mohabat.blogfa.com/

ممنون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد